Nikola Tesla és az üzemanyag nélküli motor

A fizikakönyvek kevésbé foglalkoznak Nikola Teslával, pedig a horvát származású fizikus és villamosmérnök az egyik legnagyobb elme, aki valaha létezett. Számtalan zseniális találmány fűződik a nevéhez, közöttük olyan is, melyre a tudománynak máig nincs magyarázata: Tesla elektromos autója.

 

Tesla 1930-ban alakított át egy, akkor luxusnak számító autót úgy, hogy az működés közben sem különösebb zajt, sem kipufogógázt nem bocsátott ki. A titka az úgynevezett szabad energia volt, Tesla ezzel váltotta ki az üzemanyagot, és ez biztosította az autó működését. A kocsiból eltávolította a motort, helyére pedig egy hengeres, zárt villanymotor került, melyet léghűtéssel láttak el.

 


 

A motor vélhetően a Westinghouse egyik gyárában készült, ám az azt energiával ellátó egységet, melynek felépítését és titkát ma sem ismerik, Tesla maga készítette. Egy konverter alakította át a különleges energiát, ami vákuumcsöveket tartalmazott, egy antennát, valamint két vastag rudat - Tesla utóbbiak benyomásával indította el az autót, mely a kor benzinautóihoz hasonlóan tökéletesen működött.


Találmánya azonban a feledés homályába veszett, hiszen a cég, mely foglalkozott volna vele, hamarosan csődbe ment.

 

Részlet "David Green - Az új energia hajnala" c. könyvéből

Fordította: sid

Forrás: www.asztralutazas.hu


Az 1930 – as években Tesla olyan elektromos autót épített, melynek motorja egy váltóáram működésére épített meghajtó egység volt, a találmány különlegessége azonban mégsem ebben rejlett. A kor elektromos autói a kezdeti népszerűség, hangtalan, környezetkímélő üzemmód és olcsó üzemeltetés előnyeinek fokozatos csökkenése, a sebesség és teljesítmény iránti vágy áldozataivá váltak.

 

A belső égésű robbanómotorok ezen igények miatt fokozatosan elsöpörték elektromos tárasaikat. Tesla ekkor furcsát lépett: a mai napig mesés történetek keringenek erről az esetről, melyet számos korabeli, technikai fejlődést figyelmemmel kísérő érdeklődő - az unoka öccse elbeszélése alapján - rögzített.


A különböző források kisebb eltérésékkel a következő történetet írják le:

Tesla a már fent említett elektromos motorral ellátott autó tesztelésére hívta meg Európából osztrák származású unokaöccsét, aki képzett pilóta volt. Műszaki fejlesztések iránti érdeklődésének kielégítésére fogadta el nagybátyja meghívását az elektromos autó tesztelésére.


Tesla a szóban forgó autó villany-motorjának meghajtásához különös erőforrást épített: egy utcai elektromos üzletből néhány alapvető kelléket - úgymint vezetékek, csövek, áramkörök, egy pár antenna – beszerezve egy ölben elférő, körülbelül a korabeli rádió nagyságú készüléket alkotott, miközben a két antennát mintegy „áramszedőként” a levegőbe meredve az autó hátsó részéhez illesztette. Miután furcsa készülékét két vastag kábellel az autó motorjához kapcsolta, kijelentette: ’ Most már van energiánk a vezetéshez ’ 

 

 

 

Az energia forrását illetően a következőket mondta: „misztikus sugárzás, ami az éterből jön”, valamint láthatóan lelkesen beszélt erről az új energiáról, azt állítva, hogy az ”végtelen mennyiségben elérhető”

„Azt nem tudom még, hogy mi a forrása, de az emberiségnek hálásnak kellene lennie, hogy jelen van” – mondta

Tájékoztatta unokaöcsét, hogy a készülék nemcsak az autó energiaforrását képes biztosítani örökre, de alkalmas egy háztartás energiaszükségleteinek ellátására, úgy hogy még fennmaradó energiát is biztosít.
 
Az autót ezután felváltva vezetve, több tíz mérföldön át tesztelték, közben az egyébként zárkózott Tesla is megnyílt unoka öccse jelenlétében és beszélni kezdett tervéről, mely szerint tárgyalásokat folyatatott egy nagyobb hajó-építő céggel, hogy hajót lásson el az éppen vezetett autó motorjának és energiaforrásának nagyobb testvérével. A készülék – Tesla szándékai szerint, – megfelelő méretezéssel - alkalmas volt repülőgépek, hajók, autók üzemeletetésére is. A bőséges tiszta, és hatásos új energia előállítására vonatkozó tervei azonban abban a korban még nem valósulhattak meg.  

Ha jobban belegondolunk, ami ekkor történt, az valószínűleg érthetően döbbentette, sőt ijesztette meg a közvéleményt, pontosabban az akkori tudatosságot. Gondoljunk csak bele, míg maga az elektromosság sem volt „idősebb” egy fél emberöltőnyinél, Tesla máris egy teljesen új korszak kezdetét vezette volna be olyan technikai és energia előállítási lehetőségekkel, melynek megértéséhez a kor embere, illetve tömegtudata nyilvánvalóan nem volt elég fejlett.

Az autó a különös szerkezetével ugyanis kilencven mérföldes sebességre volt képes, energia, azaz üzemanyag utántöltése nélkül!

Élete utolsó évtizedeiben, mikor az új energia megvalósítását tűzte ki céljául, egy olaj alapú energia termelési rendszerre berendezkedő világ szemében népszerűtlenné vált, gyakran túl misztikusnak és érthetetlennek tartották, s valljuk be, nem kevés üzleti érdek fűződött ahhoz, hogy új energiás elven működő motorja feledésbe merüljön. Hiszen az olaj korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre, így mindenkori tulajdonosainak lehetőséget biztosít vagyon felhalmozására, sőt, az energia tulajdonképpeni birtoklásával az aktuális hatalmi eszközök megszerzésére.

 

 

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tesla-uzemanyag-nelkuli-autoja

Reply to comment | Euromagnet Kft

It is the law of attraction because when you are a loving and caring person you will
attract good people into your life. Welcome to the weekly
saltwater fishing reports for the upper and middle coast of Texas.

Feel free to surf to my web blog: hueeuheuheuheu

Tesla autója

Az a titokzatos rúd ferritrúd volt...

Ami a kifogyó fosszilis energiahordozókat illeti: ideje lenne már végre nyilvánosságra hozni, hogy a bolygónk SOHA NEM fog kifogyni, mert folyamatosan ÚJRATERMELI ezeket a nyersanyagokat, de még az ásványokat is.

A Föld belső magja atomreaktor módjára üzemel, ezzel fenntartva a geotermikus folyamatokat. A magas hő és a nagy nyomás pedig folyamatosan gondoskodik a kéregben megjelenő kőolaj és a földgáz termeléséről. Joehunter

Tesla autója

 Újra persze, néhány tízmillió év alatt...

Hogyan működhetett Tesla és Moray készüléke?

Az energiamegmaradás törvénye alól tényleg vannak kivételek. 

 

Példa:
 
A fizika azt tanítja, hogy önindukciókor a tekercsben tárolt energia szabadul fel. De akkor mi a valóság? Az, hogy a tekercs kikapcsolásakor a benne lévő fluxus a fluxusmegmaradás törvénye (fluxusállandóság) miatt nem tűnhet el hirtelen. Ezért az indukált áram fluxusa pótolja azt. A mozgási indukció esetében is ez történik. 
A tekercs fluxusa: Φ = L·I 
A tekercsben tárolt energia: W = ½L·I^2 
Látható, hogy mindkét mennyiség ugyanazokat az L és I paramétereket tartalmazza, viszont az energia képletében négyzeten van az I. Ezért ha a fluxusmegmaradás érvényesül, akkor vele egy időben nem lehet megmaradó mennyiség az energia is, hanem az meg fog ugrani. 
 
Ez alapján működnek a legjobb szabadenergia készülékek, például a Bedini motor és mutánsai (pl. Neogen dinamó), Moray készüléke, Kapanadze generátora, Joule Thief, stb. Természetesen a leírt elmélet odahaza például az egyszerű Joule Thief esetében kísérlettel és mérésekkel is igazolható. 
 
Sokan azt hiszik hogy csak be kell szerezni "cuccokat", fogni a szerszámokat és zenehallgatás közben csak el kell készíteni egy szabadenergia készüléket. Ami persze sikerül is, csak nem szoktak működni.
Szimmetriasértésből, térből vagy vákuumból kicsatolt nem létező energiából nem lesz energia. De a fizika valós törvényeiből igen. Kiemeltem a valós szót, mert a fizikának vannak a nyilvánosságra hozott, azaz tanított "törvényei" is. De mint tudjuk, az emberek által alkotott "törvények" nem mindig voltak azonosak a valós törvényekkel. 

Sajnos a tudomány nem

Sajnos a tudomány nem mindenható és simán lehet, hogy Tesla kitalált olyat, amiről ma fogalmunk sincs, mondjuk pont az egetrengetősége miatt titkolják.

Nem tudom mit értesz fluxusmegmaradáson, én csak annyit tudok, hogy a tekercs árama nem ugorhat, csakúgy mint a kondenzátor feszültsége. Nagyon kíváncsi lennék egy kicsit részletesebb levezetésre, hogy hol sérül(het) az energiamegmaradás. Két hevenyészett mondatban ezt nem lehet elintézni.

Mi lett az auto sorsa ?

 

      Jo lenne tudni,hogy mi lett az auto sorsa: megsemisult vagy esetleg valamelyik muzeumba nyugszik.

      Szerintem ha mar egyszer feltalaltak es nem volt bene semi huncutsag,akkor a szukseg  rakenyszeriti

      az emberiseget,hogy ismet feltalaljak.

 

                                                        Hanko A.K